Terapia dzieci i młodzieży odbywa się raz w tygodniu w Zabrzu w grupie od 5 do 10 osób. Czas trwania pojedynczych zajęć to 60 minut. Po zajęciach przewidziany jest czas na indywidualne konsultacje i porady wychowawcze dla rodziców.
Zapisując dziecko na terapię masz pewność, że będzie prowadzone według profesjonalnie opracowanego programu terapeutycznego. Ponadto ma ono również możliwość i pierwszeństwo kontynuacji terapii w kolejnym roku.
Jest formą psychoterapii, staje się coraz bardziej popularna i powszechna. Skierowana jest do dzieci i młodzieży i ma charakter grupowy. Wskazania do socjoterapii są bardzo szerokie od zaburzeń ze spektrum autyzmu przez niedostosowanie społeczne, ADHD po zaburzenia lękowe, agresywne, depresyjne i uzależnienia. Socjoterapia jest bardzo dobrym pomysłem w przypadku wszelkich problemów szkolnych oraz gdy dziecko spędza zbyt dużo czasu przed komputerem. Istotą socjoterapii jest przede wszystkim:
- dostarczenie uczestnikom doświadczeń korekcyjnych - przeciwstawnych do przeżyć negatywnych doświadczanych np. w szkole m.in. trudności adaptacyjne, odrzucenie przez rówieśników, wyśmiewanie, trudności w nawiązywaniu relacji z innymi,
- uczenie się nowych umiejętności psychologicznych,
- odreagowanie napięć emocjonalnych.
Zajęcia socjoterapeutyczne stają się okazją do wypróbowania i wyćwiczenia nowych sposobów zachowania oraz do nabycia nowych umiejętności, jak asertywność, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, szukanie wsparcia i pomocy oraz poznanie samego siebie i swoich mocnych stron.
Umiejętności społeczne to to, co umożliwia każdemu człowiekowi funkcjonowanie w społeczeństwie np. w rodzinie czy w szkole. Większość ludzi nabywa umiejętności społeczne naturalnie, mimochodem. Nierzadko to od nich zależy sukces szkolny, towarzyski czy zawodowy.
Są jednak dzieci, którym trudno odnaleźć się w grupie albo mają inne problemy związane z zachowaniem lub u których zdiagnozowano zespół Aspergera, autyzm czy ADHD. Im właśnie pomaga Trening Umiejętności Społecznych TUS. Regularna terapia i trening dzieci i młodzież zwiększa ich umiejętności w zakresie:
- rozpoznawania emocji swoich i innych,
- reagowania na konflikty i rozwiązywania ich w pozytywny sposób,
- pracy w grupie i przestrzegania jej zasad.
Ponadto u uczestników zwiększa się poczucie własnej wartości, bezpieczeństwa i wzmacnia wiara we własne możliwości.